Forretningsbetingelser for Mushu ApS CVR.nr.: 42733938 (herefter ”Mushu”)

Indledning:
Disse Forretningsbetingelser ("Betingelser") gælder for alle konsulentydelser leveret af Mushu til kunder ("Kunden"), medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved indgåelse af en aftale accepterer Kunden disse Betingelser.

Aftalens omfang:
Aftalen mellem Mushu og Kunden specificerer de ydelser, som Mushu skal levere. Eventuelle ændringer af aftalen skal ske skriftligt og accepteres af begge parter.

Pris og betaling:
Priserne for konsulentydelser fastsættes i aftalen mellem Mushu og Kunden. Alle priser er ekskl. moms, medmindre andet er angivet. Er der ikke indgået særskilt aftale om andet faktureres der efter medgået til tid med en timesats på 1.600 DKK pr. time.
Betaling skal ske inden for 8 dage efter modtagelse af faktura, medmindre andet er aftalt. Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til gældende lovgivning.

Levering af ydelser:
Mushu leverer konsulentydelserne inden for de aftalte tidsrammer.
Hvis levering forsinkes på grund af forhold uden for Mushus kontrol, vil Kunden blive informeret hurtigst muligt, og leveringstiden forlænges tilsvarende.

Fortrolighed:
Begge parter forpligter sig til at behandle alle oplysninger modtaget fra den anden part som fortrolige og kun anvende dem i forbindelse med opfyldelse af denne aftale.

Fortrolighedsforpligtelsen gælder også efter aftalens ophør.

Ansvarsbegrænsning:
Mushus rådgivning sker efter bedste evne (en indsatsforpligtelse), og Mushu garanterer således ikke for et bestemt resultat af rådgivningen, hvorved det er Kundens eget ansvar og egen risiko at implementere eventuelle tiltag på baggrund af Mushus rådgivning.

Mushu er underlagt dansk rets almindelige regler om erstatningsansvar. Ansvaret for Mushus rådgivning er dog i alle tilfælde begrænset til størrelsen på det honorar, som er udbetalt til Mushu. Mushus ansvar omfatter dog på intet tidspunkt økonomiske konsekvenstab, herunder driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill, image mv. eller enhver anden form for indirekte tab.

Ophør af aftalen:
Aftalen kan opsiges af begge parter med 30 dages varsel, medmindre andet er aftalt.
Ved aftalens ophør forpligter Kunden sig til at betale for alle leverede ydelser frem til opsigelsesdatoen.

Force majeure:
Mushu er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser, hvis dette skyldes forhold uden for Mushus kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, krig, strejker, lockout, pandemier eller myndigheders handlinger.

Lovvalg og værneting:
Disse Betingelser og enhver aftale mellem Mushu og Kunden er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med aftalen, skal indbringes for domstolene i København.

Privatlivspolitik

De relevante persondataretlige regler, som på nuværende tidspunkt gælder for vores behandling af personoplysninger, er fastsat i databeskyttelsesforordningen (forordning nr. 2016/679 af 27. april 2016) og databeskyttelsesloven (lov nr. 502 af 23. maj 2018).
Vores databeskyttelsespolitik vedrører vores behandling af personoplysninger, når vi er dataansvarlige. Det er tilfældet i en række situationer, bl.a. ved behandling af vores klienters sager, ansættelse af nye medarbejdere og markedsføringsaktiviteter.

Dataansvarlig:
Mushu beskytter og behandler vores kunders, modparters, leverandørers, medarbejderes, samarbejdspartneres og modtagere af markedsføringsinformationer mv. personoplysninger i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondataretlige lovgivning.

Personoplysninger som behandles:
”Personoplysninger” omfatter enhver form for information om en identificerbar fysisk person, f.eks. personens navn, mailadresse, CPR-nummer og adresse samt oplysninger om personens fysiske, psykiske, økonomiske, kulturelle eller sociale forhold. Oplysninger om juridiske personer er således ikke omfattet af definitionen ”personoplysninger”.

Vi behandler afhængig af sagens eller henvendelsens karakter almindelige oplysninger, identifikationsoplysninger (CPR-nr.), oplysninger om strafbare forhold og følsomme oplysninger.

Hvor oplysningerne kommer fra:
Vi indsamler personoplysninger direkte hos dig eller fra tredjemand, f.eks. vores kunder, offentlige myndigheder eller samarbejdspartnere.

Behandling af personoplysninger:
”Behandling” af personoplysninger dækker over enhver aktivitet, som personoplysninger gøres til genstand for, f.eks. indsamling, registrering, systematisering, organisering, opbevaring, tilpasning, ændring, søgning, brug eller videregivelse.

Vi behandler primært personoplysninger om vores kunder, modparter, leverandører, medarbejdere og samarbejdspartnere, dog kun i det omfang, at det er nødvendigt til de konkrete formål, og der er et lovligt grundlag herfor.

Som oftest vil det være nødvendigt for os at behandle almindelige personoplysninger i form af navn, titel, telefonnummer og e-mailadresse. Denne behandling sker, så vi kan levere vores juridiske ydelser, fakturere samt kvalitetssikre og kontrollere korrekt, og så vi kan leve op til de krav om dokumentation for identitet efter hvidvaskloven, som vi er underlagt i forhold til en række sager.

Derudover kan det i visse situationer være nødvendigt for os at behandle oplysninger om strafbare forhold og følsomme oplysninger såsom helbredsoplysninger.

Videregivelse af personoplysninger:
Vi videregiver alene dine personoplysninger til eksterne parter, hvis det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter. Derudover overlader vi oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

Internt er det alene de af vores medarbejdere, der har et arbejdsbetinget behov for at se dine personoplysninger, der har adgang til disse.

Hvornår vi sletter dine oplysninger:
Vi sletter dine personoplysninger, som er registreret hos os, når de ikke længere er nødvendige for det eller de formål, som oplysningerne var indsamlet og behandlet til.

Vi har interne retningslinjer for opbevaringstiden af alle kategorier af personoplysninger. Disse er fastsat i forhold til de forpligtelser, vi er underlagt efter gældende lovgivning, herunder dokumentations- og revisionskrav.

Dine rettigheder:
Du har efter databeskyttelsesreglerne en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. Du har følgende rettigheder:
· Indsigtsret: Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
· Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
· Ret til sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
· Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
· Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
· Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at få udleveret en kopi af dine personoplysninger eller få transmitteret personoplysninger direkte fra SmithKrag
· Retten til at trække samtykke tilbage: Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår nedenfor. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

Kontakt:
Du kan kontakte os, hvis du ønsker at udnytte dine rettigheder som beskrevet ovenfor, hvis du ønsker at klage, eller hvis du har andre spørgsmål til vores persondatapolitik.
Du kan i den forbindelse skrive til din nærmeste rådigver hos os, eller du kan kontakte os på følgende vis:

Mushu ApS
CVR-nummer: 42733938
Øster Farimagsgade 16B, st.th
2100 København Ø
TLF: +2646 5006
Mail: sst@mushu.dk

Datatilsynet:
Du kan klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger. Se mere på www.datatilsynet.dk

Ændringer i vores databeskyttelsespolitik:
Vores databeskyttelsespolitik er senest opdateret den 1. januar 2025 og ændres løbende.